مدیریت انبار وقطعات یدکی

مدیریت درست انبار قطعات یدکی چه ویژگی هایی دارد؟

موفقیت در مدیریت انبار وقطعات یدکی مستلزم پیاده سازی یک انبار بسته وتحت کنترل است به گونه ای که بعد از درخواست قطعه از سوی واحد نگهداشت ، قطعه مورد نظر در کوتاهترین زمان در انبار شناسایی شده وبه محل مصرف ارسال شود چهار چوب این گامها شامل مراحل پنج گانه زیر است :
۱- کدینگ قطعات ، به منظور کد گذاری صحیح واصولی قطعات در انبار به گونه ای که هر قطعه در کمترین زمان ممکن قابل رهگیری باشد.
۲- دسته بندی قطعات بر اساس نرخ مصرف ومیزان اهمیتی که دارد.
۳- پیش بینی تقاضای قطعات ، براساس محاسبه بهترین زمان انجام نگهداشت پیش اقدام (PM وCM) ومطالعه نشانه های خرابی تجهیزات حساس.
۴- انتخاب مناسب ترین سیاست مدیریت موجودی براساس میزان مصرف، هزینه های نگهداری، قیمت خرید و هزینه های سفارش دهی ......
۵- تست و اعتبار سنجی سیاست از طریق پایش شاخص های کلیدی عملکرد انبار و بهینه سازی موارد انحرافی از اهداف.

باورهای اشتباه و تعاریف در سیستم خرید و تامین قطعات یدکی و انبارش کالا.

باور اشتباه اول: اگر یکی خوب است، دو تا بهتر است!
باور اشتباه دوم: هر قطعه ای که سالها استفاده نشده یک قطعه مازاد است!
باور اشتباه سوم: مدیریت انبار و قطعات یدکی تفاوتی با مدیریت انبار مواد اولیه ندارد!

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت نتاکو می باشد.
طراحی و توسعه سایت توسط تیم نرم افزاری پرمند